Witam
W sobotę rozmawialiśmy o przymiotnikach,chociaż tą część mowy dzieci poznały w zeszłym roku miały duże trudności z tworzeniem i rozpoznawaniem przymiotników.
Bardzo proszę aby podczas rozmów prosić dzieci o opisywanie przedmiotów , osób przy użyciu przymiotników,zadając pytania:jaka? jaki? jakie?Większość z dzieci zna angielskie pojęcie określające przymiotnik-adjective,nie bujmy się łączyć wiedzy z obu języków,może to dzieciom ułatwić zrozumienie.
Zadanie domowe to ćwiczenia ze strony 41 i 42 zeszytu ćwiczeń część 1 sza (proszę o ponowne przeczytanie informacji z tabelki umieszczonej na stronie 40 tej.
Dzieci mają również przeczytać tekst z drugiej części podręcznika Smyk poznaje mowę polską...pt. W Tatrach (strona 92-93) oraz legendy o Morskim Oku (strona 94-95).
Od następnego tygodnia proszę o przynoszenie części 2- giej podręcznika ,ale obu zeszytów ćwiczeń 1 szej i drugiej.